انیمه «ترمیناتور» می‌تواند این فرنچایز محبوب را احیا کند
نوشته شده توسط : mostafa

در این پوستر دست رباتیک T-800 را می بینیم که دست یک کودک را گرفته است. مفهوم یک ربات بزرگ و تهدیدآمیز که از یک کودک بی گناه محافظت می کند، پیش از ترمیناتور 2 بود، اما فیلم سال 1991 تأثیر زیادی بر فرمول این ژانر داشت. در آن زمان، دیدگاه‌های روبات‌ها اغلب منفی بود و معمولاً آنها را دشمنان انسان‌ها نشان می‌دادند، کسانی که هوشیاری پیدا کردند و اکنون می‌خواهند سازندگان خود را نابود کنند تا بر جهان حکومت کنند. اتفاق هیجان انگیزی بود که در «روز داوری» رباتی به حامی اصلی انسان ها تبدیل می شود و در مقابل هم نوعان خود می ایستد.

یکی از بزرگترین چالش های فرانچایز «ترمیناتور» همیشه ارائه مفاهیم آشنا به گونه ای بوده است که احساس تازگی داشته باشد و تکراری نباشد. البته قسمت دوم به دلیل تغییر کامل داستان بدیع ترین قسمت بود. تبدیل شخصیت قاتل آرنولد شوارتزنگر به یک قهرمان نه تنها به کمرنگ شدن لحن فیلم و فاصله گرفتن از فضای نسبتاً ترسناک قسمت اول کمک کرد، بلکه این مجموعه فیلم را بازتعریف کرد و آن را در مسیری متفاوت قرار داد. هیچ دنباله‌ای به اندازه روز داوری خوب نبوده است، بیشتر به این دلیل که هیچ کدام نتوانسته آن معجون خاصی را که جیمز کامرون خلق کرده با همان ظرافت بازسازی کند.

8 صحنه برتر آرنولد شوارتزنگر در فیلم های ترمیناتور
در سال 2016، فیلم «نابودگر: پیدایش» سعی کرد با بردن داستان به یک جدول زمانی متفاوت، داستان جدیدی را روایت کند. در این جدول زمانی، سارا کانر همچنان یک T-800 را به عنوان محافظ در کنار خود داشت. ایده های آن فیلم تا حدودی جواب داد و فروش به فروش نسبتا خوبی رسید. انیمه «ترمیناتور» اما اهداف دیگری را دنبال می کند، اصلا خبری از خانواده کانر نیست و ربات قاتل داستان به گذشته فرستاده می شود تا مالکوم لی، دانشمندی که در حال توسعه هوش مصنوعی برای رقابت با او است را بکشد. اسکای نت. با این حال، به نظر می رسد که ربات به رستگاری ادامه خواهد داد و بار دیگر به عنوان یک ناجی در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

این یک حرکت هوشمندانه بود و به این انیمه عمق بیشتری می بخشد که طبق تریلر آن نیز فوق العاده تاریک و جدی است. هیچ‌کس نمی‌خواهد بازسازی مستقیم «روز داوری» را ببیند، اما چالش اصلی مجموعه «ترمیناتور» این است که چگونه انسانیت را در دنیای بی‌رحمانه و تاریکی که خلق کرده است نشان دهد. دنیای «ترمیناتور» ناامید و آخرالزمانی است و به همین دلیل است که «روز داوری» احساس متفاوتی داشت، زیرا امید و انسانیت را به این دنیا تزریق کرد. کاری که نسخه های بعدی قادر به انجام آن نبودند.

جیمز کامرون خیلی زود متوجه شد که فرنچایز به چه چیزی نیاز دارد، اما فیلم‌های بعدی مانند ترمیناتور 3: ظهور ماشین‌ها (2003)، رستگاری نابودگر (2009) و به‌ویژه نابودگر: سرنوشت تاریک (2019) موفق نشدند. از این عناصر انسانی به درستی استفاده کنید. اگر انیمه ترمیناتور در این زمینه موفق شد، احتمالاً به این دلیل است که به خاطر می‌آورد که این فرنچایز فقط در مورد هوش مصنوعی قاتل نیست، بلکه درباره انسان‌های شکنجه‌شده و شکننده‌ای است که برای زنده ماندن به کمک یک ترمیناتور نیاز دارند.




:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: